måndag 27 september 2010

Inlåst chaufför...

Imorse väcktes vi av att Fredriks telefon ringde strax efter 6. Det var Ramesh, vår chaufför som ringde. Hans rumskompis hade tagit hans nyckel och låst rummet utifrån. Han kom alltså inte ut och kompisen på väg till flygplatsen. Förstår att han lät lätt panikslagen! Inte heller särskilt brandsäkert att inte kunna öppna inifrån. Han hade ringt Lasses chaufför för att kolla om Fredrik kunde åka med dem till jobbet. Bra gjort av honom.

Han infann sig sedan till "mam-duty" strax efter 8. Men jag skulle inte någonstans utan laddade för svenskgympan genom att plugga lite innan det var dags!
Så härligt att gympa på en takterass när vinden fläktar. Men jag kan säga att det är lite jobbigt att gympa i värmen och på denna höga höjd!

Idag gav jag Mary, Karolinas lätt trasiga , knallcerisa gympadojor till Mary. Jag får ju inte kasta något för henne. Jag hoppas och tror att de kommer till användning hos någon som kanske inte har några skor eller som har ett par sämre.

En tur till Fabindia för att köpa ny jordgubbssylt blev det efter gympan! Slog till med 2 burkar idag! Det går åt mycket till frukostgröten! Några handdukar blev det också efter som vi ska få gäster nästa vecka!

Hittade torrjäst i en affär idag. Jag har letat i flera veckor nu. Och nu köpte jag 4paket när jag såg det (har lärt mig!). Tyvärr har vi inte haft något ström till ugnen och tvättmaskinen på nästan hela dagen. Så inget bröd blev bakat trots att jag var sugen på att göra det! Istället blev det mer pluggande. Är i princip klar med båda uppgifterna som ska lämnas in på fredag. Känns bra!

Världens monsunskur kom i eftermiddags när jag satt på balkongen! Bara att packa i hop och gå in. Fredrik väcktes faktiskt en gång ytterligare i natt då han trodde ett rör hade gått sönder och stod och sprutade vatten. Tack och lov var det inte så utan det regnade så kraftigt!

Imorgon sägs det att de ska börja bygga på vårt terasstak! Vore underbart att få det och köpa lite rottingmöbler så vi kan sitta lite mer ute. Om imorgon är imorgon vet vi imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar