tisdag 21 september 2010

Säng äntligen på plats!

Igår lagade jag väldigt god mat (tycker jag själv)! Har inte känt rätt inspiration och det är svårt att hitta i affärerna, svårt också att komma igång och laga mat i ett nytt kök. Det går inte riktigt att gå in på Allt om mats hemsida och titta på recept! För många råvaror som man saknar! Men det finns mycket annat att testa. Igår använde jag till exempel mango-pulver i kyckling-woken tillsammans med spiskummin och chili. Det blev riktigt gott, med kyckling och grönsaker! Mangopulvret köpte jag till de friterade auberginerna som jag gjorde i fredags. Också de goda! Har sett flera smårätter i kokböckerna som jag vill testa till helgen.

Idag har äntligen vår säng kommit (nästa 5 veckors leveranstid), både madrass och sänggavel från 2 olika företag! Otroligt att de kunde komma SAMMA dag! Jag har också varit inne i city och hämtat överkastet. Fantastiskt att få det uppsytt med de färger jag ville ha, dessutom är det handtryckt och 4 kuddfodral ingick för drygt 600 sek! Dock hade inte golvkudden till Karolina och de 2 orange kuddarna till soffan kommit så jag fick dem att buda hit dem på torsdag! det tar 2,5 timma fram och tillbaka för att hämta dem! Har nu bäddat vår nya säng med överkastet! Blev snyggt tycker jag! Får instruera Mary imorgon hur det ska bäddas! Så nu kan Alexander flytta ner till sitt rum. Hoppas bara han vågar sova därnere! Blir nog lugnar för dem båda att somna i var sitt rum!


(så här snyggt är vårt nya överkast!)

I går kom äntligen piano-killen som skulle installera pianot (1 vecka för sent!) men ändå! Installerat blev det och det låter bra! Dessutom finns 60 låtar inprogrammerade som man kan köra om man vill på en fest eller så!!! Eller för att impa på någon. När han skulle gå ville han ha betalt! Och det var inget affären informerat om, utan för nästan alla saker vi har köpte så har en leverans kommit och sedan har någon/några killar kommit för att installera. Detta sa jag också till honom och bad honom ringa sin chef för att berätta för mig att installationen kostade extra! Han fingrade lite på sin telefon men la sedan ner den igen! Argumenterade nog med honom i 5 minuter men till slut gick han med svansen mellan benen ut genom dörren! Det klart han försökte tjäna lite extra. Och jag ger dricks till folk, men inte när de ber om det eller som i detta fall försöker lura mig! Pianot gick varmt igår kväll, både Fredrik och Karolina spelade!

Idag är det varmt, säkert 30 C! så här varmt har det inte varit förut! Får se om jag lyckas lura med barnen till poolen när jag hämtat dem vid skolbussen!

Lämnade in de första 2 uppgifterna i mina kurser i fredags och fickredan igår information om att de var godkända! Skönt! Var verkligen svårt att veta vad som skulle vara tillräckligt! Är redan igång med nästa omgång som ska vara inlämnade 1 oktober! Hade dock tänkt jobba lite med dem idag. Men det har inte hunnits med! Saker tar längre tid än man räknar med här!
Dock skönt att ha alla våra beställda möbler på plats! Hann i allafall en sväng till gymmet imorse. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar