torsdag 9 september 2010

Resebokning pågår...

Även idag började jag dagen med en timmas träning på gymmet. Gyminstruktören blev lite nervös när jag inte tog maskinerna i ordning! Han ville gå igenom dem med mig imorgon! Och jag som nog inte ska träna imorgon! Anledningen till att jag avvek från ordningen var att en trappmaskin blev ledig så jag ville köra den också! Jobbigt kan jag säga! Försökte mig på löpbandet idag! Måste nog till lite träning innan det känns bra. Fick tipset av en tjej att ha lite lutning uppåt! Ska prova det nästa gång! Jag är ju van att springa ute. Funderar dock på att springa runt här i Palm Meadows innan jag går till gymmet! Men kanske blir jag sams med löpbandet?

Idag blev det inte morning coffee på Leelah Palace med OWC utan istället blev det coffee med mammor i årskurs 2. Inte något prat om skolan alls men trevligt att träffa lite nya tjejer! Här i vår lilla bubbla träffar man alltid någon man "känner". Träffade 3 st när jag var på gymmet! Och en när jag var och handlade mat igår (och det utanför vår lilla bubbla, Palm Meadows!) Expats rör sig på samma ställen!

Har bokat, vad jag tror ett superställe i Kerala, för höstlovet. Cherai Beach Resort, som ligger härligt med både Backwater och havet utanför Kochi. Har fått även det rekommenderat av en annan svenska!
På deras hemsida kan ni kolla in det om ni har lust! 4 nätter blir det där. Vet fortfarande inte om vi ska nöja oss så eller om vi ska passa att se något annat när vi ändå är där.

http://www.cheraibeachresorts.com/about.html




Så nu har vi verkligen något att längta till!

Jag tittar även på att boka någon safari/djungeltur till en långhelg i oktober. Det gäller att utnyttja tiden här och se så mycket man bara kan! Det finns hur mycket som helst!

Igår fick jag information från skolan att det är LOV imorgon. Tydligen så många muslimer som ville vara lediga på sin stora helg så det bestämdes att det skulle bli lov! Mycket underligt tycker jag. Men antagligen INDIEN! Vi ska ta det lugnt och vara hemma, kanske bada lite och spela badminton! Skönt att slippa gå upp 6.30!

Och imorgon var inte idag. Kanske är imorgon imorgon. Ja vi får se....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar