måndag 13 september 2010

Friskis och Svettis...

Vi har det så bra att vi har en egen Friskis och Svettis-ledare här! Hon hyr takterassen ovanför affären här på Palm Meadows och kör ett pass i veckan. Idag var första gången för mig! Vi var 6 nordiska tjejer + ledaren. Kändes häftigt att gympa nästan utomhus och med så härlig utsikt! Svårt som alltid med nya rörelser. Men det gick ganska bra! Musklerna i kroppen är nu trötta efter ganska många träningspass på en vecka; 3 på gymmet, ett på drivingrangen, ett aerobics och så lite badminton! Ungefär lika många som jag hunnit på första halvåret! Funderar dock på att vila från gymmet imorgon om jag ska orka 18 hål golf på onsdag.

Resten av dagen har jag haft pluggdag. Jag har ju 2 uppgifter som ska vara inlämnade på fredag. Har några frågor kvar att skriva om så det får nog bli lite jobb imorgon eftermiddag också!

Vi skulle fått leverans av vårt digitala piano idag men det hade kommit till lagret först idag så de har sagt att vi ska få det imorgon. Det ska bli riktigt kul. Jag ska försöka få tag på en pianolärare som kommer hem och undervisar Karolina (och kanske mig?). Karolina har ju piano på musiken i skolan.

Borde åka och köpa någonting för skorna i hallen! Nu står alla våra 24 par uppradade i hallen och Mary får flytta på dem varje dag när hon städar. (Det ser ju inte heller så himla kul ut att det första man möts av är 24 par skor). Vet en del som lagrar sina skor i bönerummet. Men enligt Fredrik får man inte ha skor på sig i bönerummet, så det kanske inte är helt OK att lagra dem där? Vi har inte hört något om golfbagar i bönerummet. Så vi har våra där nu!

Idag är läxfri dag. Barnen spelar Wii och jobbar på datorn. De (Karolina) var för hungriga för att gå till poolen när jag hämtade dem vid bussen och ville ha mat direkt. Då fick jag användning av min köttfärssår som jag gjorde igår. Karolinas mattelärare hade missat att det ringt ut från matten så de hade nästan inte hunnit äta någon lunch alls.

Idag har jag också bokat en dag och en natt på en Backwaterwaterbåt i Kerala i tillägg till nätterna på resorten i Kochi. Med på båten är en kapten, en mekaniker och en kock! Och sedan bara vi! Oj vad spännande det ska bli!

2 kommentarer:

  1. Hej på er!

    Hade flera dagars bloggande att ta igen och det visade sig vara mycket nytt. Av träningsrapporterna att döma låter det som om du kommer vara i kanonform efter Indien! Blir lite avis på det. Om knappt två veckor ska jag springa Lidingö tjejlopp (10 jobbiga km) så jag har nu ökat på löprundorna en smula. När kommer förresten dina föräldrar och när har man höstlov i Indien? Vi har nu lyckats ladda ner Skype men det visar sig att mikrofonen inte fungerar (förmodligen beroende på att hörlurarna inte är hela)men snart så...

    Vi hörs!

    Kramar Åsa

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa,
    Ja kan jag hålla det här tempot så ÄR jag vältränad efter 2 år. Tänkte mig att 30 minuter i trappmaskinen varje dag är bra träning till Vasaloppet! För då ska det bli av eller hur?
    Jag håller tummarna för dig i Lidingöloppet! Enligt vad jag kommer ihåg från pappas kommentarer så suger underlaget otroligt. Kommer ihåg att han tyckte Lidingöloppet var jobbigare än Stockholm Maraton. Lite kallare också! Men det kommer att gå bra för dig!
    Mina föräldrar kommer den 10 oktober och stannar 3 veckor. Höstlovet är direkt efter att de åkt hem så den 1 november åker vi till Kerala.
    Såg att du hade laddat ner Skype. Det ska verkligen bli kul att prata med dig! Skypa när ni har allt under kontroll!
    Kramar!
    Annelie

    SvaraRadera